Vilken fantastisk midsommarhelg vi fick. Åkte från fantastiskt väder till fantastiskt väder. Helt enormt så härligt det var. Åkte till vänner i fjällen och myste på i stora drag. Just ingen mygg alls. Fick in ett fåtal i stugan och skulle gissa att jag i stora drag såg hela 10 mygg. Men så var dom monster i stället. Fattar inte det där!

 

Åt en massa god sill å annat å drack en massa gott och surrade som få. Allt i vanlig ordning. Med lika många barn som vuxna, så blev det rätt så bra för alla parter. Bastade en del och åt mest tycker jag. Vi passade även på att gå på ett litet äventyr till ett ställe där vi även fick känna på lite snö och barnen (gubben räknas in bland dom vid detta tillfälle), fick åka tefat i snön. Vi plumsade även över strömma bäckar som stundvis var både breda och djupa. På vägen hem traskade vi genom dom med skorna på och jag kan lova att det snörde åt runt vrister och fötter. Kändes som vi gick ett par mil, men det handlade endast om totalt ca 4 km.

 

Rätt häftigt att åka från sommar och komma till vår men med sommarvärme. Ny utspruckna löv och en massa snö kvar på fjällen. Ett par av oss blev duktigt brända och jag hade nog mest bara tur att jag klarade mig så pass. Hettade fint på kinderna och armarna, men blev inte röd.

 

Hur var din midsommarhelg?

 

Ja mina torsdags planer....jo då, åkte och lämnade kakorna som utlovat. Testade ett antal soffor också och hittade en favorit. Sen hände inte så mycket mer eg. Blev en super duper latar dag i stället för gardinstrykning och hängning.

 

Just i detta nu håller jag på att koka upp saften jag gjorde igår. Den ska koka upp igen och sötas å sedan buteljeras. Vi får se hur den blir. Kan ju bli rent god bara så där också. Hoppas kan man ju då i vart fall.

 

Nä nu måste den övervakas och skummas fortlöpande (som det stog).

Kommentera

Publiceras ej