Då var det redan torsdag och midsommarhelgens början närmar sig enormt fort. Kan inte fatta att vi redan är där liksom. Om det fortsätter så här är ju sommaren över innan man hinner blinka. Men i och förs sig så är ju den här blåsten utan dess like, går ju knappt att vara ute. Ja idag då, då blåser det knappt, men vem vill sitta ute och mysa i det här vädret?

 

I tisdags skulle jag bara tvätta och inte göra så mycket. Blev inte riktigt så då, men det är ju vanligt i det här huset. Planerar en sak och det blir något helt annat. Tvätten jag stoppade in fick ligga kvar tills i går morse den. Jorå så att.....

 

Sen spenderades det timmar med att repa knappar som var sönder klämda och plockandes och bärandes av järnskrot i mängd. Ja, inte riktigt som att tvätta inte.

 

Annars så hade jag en skojig dröm igår. Drömde att vi skulle åka bort över midsommar och skulle packa in oss i bilen å åka. Bilen vi skulle ha var min lilla polo. Vi stuvade in allt och fick plats rätt så precis. Gubben som jobbat natt skulle sova på vägen dit vi skulle, en resa på ca 5-6 timmar. Jag säger till honom innan vi sätter in oss han och jag, "-Ska vi verkligen ta den här bilen och inte kombin?" Och får till svar, "-Nog går det här bra." Å så stuvar han in sig och försöker sätta sig till rätta för att lyckas sova i pytte bilen. Nästan som en mardröm. Bilen är ju rätt så liten och svag och med alla oss i är E4 jobbig. Det går, men den sackar en del. Och dit vi skulle var det rätt backigt. Ja ja...ibland drömmer man mer skojiga drömmar än annars.

 

Idag så har jag planer. Ska åka in till "jobbet" och lämna kakor som vi sålt till fotbollen. Ska också hämta en lampa och testa lite soffor är tanken. Hade tänkt byta gardiner också som ligger å väntar på strykning å lite annat smått. Sen återstår ju att se vad som blir verklighet och inte. Kakorna är ett måste.

 

Så dricka lite till kaffe först :-)

Kommentera

Publiceras ej