Blev nyss riktigt riktigt frustrerad och irriterad och lite arg faktiskt. Riktigt så det bubblar upp inom mig som en kokande gryta och vill välla över kanten ordentligt.

Hade gjort planer för min lediga dag. Ett antal nödvändiga inköp som skulle göras och sambon var upptagen på annat håll. Fick ytterligare ett nödvändigt uppdrag som jag hade tänkt passa på i samma veva.

Men lunch tid galopperade ikapp oss och jag gjorde mat åt sonen och sedan till mig och sambo å matlåda till honom. Jag tog i lite extra till honom också, då jag vet han brukar bli hungrig och tog bara lite själv. Vad händer? Jo sliten flög i golvet när han skulle ta matlådan. En halvtimmas stekande till bara honom åt pipan. Sen bestämde sonen att en kompis skulle hit i samma veva trots att jag sagt vi skulle in till stan. 

Ja det sista innebär ju då att jag blir hemma idag och mina planer gick rent åt helvete. Med den första insidenten i klart minne så brast det då sonen gjorde så. Resultat, jag har varit ute och slitit sänder resterna av studsmattan och rivit runt bland planten.

Blir så less att det alltid är så att jag ska offra mig för alla andra. Klart ungen ska vara med kompis, men dom kunde varit där under tiden jag skulle åkt iväg. Gubben måste lära sig hålla i saker och jag måste, bara måste lära mig ta plats jag också. Att gå runt å vara arg och gnälla kommer man ju ingen vart med.

Kommentera

Publiceras ej