Jag kan inte påstå att min tid som skribent, hittills hjälpt mig alls med mitt skrivande här. Det är snarare tvärtom att jag helst låter bli att sitta vid datorn och absolut inte skriver något just alls. Uppdaterar fejjan mer och mer sällan.

 

Jag tappar koncentrationen helt, sitter och tittar på ”Say yes to the dress”. Älskar det här programmet, brudklänningar är så otroligt vackra. Har faktiskt testat att se fem avsnitt på raken utan att tröttna ;-) Tänk att själv få prova alla dessa klänningar...oj vilken dröm.

 

Jag sitter och funderar över vad jag ska skriva om i min blogg för att inte bara dravvla hela tiden. Jag använder den mest som dagbok faktiskt och jaa, hur intressant är det då? I dagboksanda kan jag ju säga att dottern blir 15 alldeles snart. Herregud så fort åren går. Och på det så är våren här också med gröna små musöron på lövträden och ett gräs som måste klippas snart.

 

Jo den här tanten har ju till och från hållit på med dieter och senaste åren har jag trillat i och ur dukan dieten. Inte bara tappar jag de onödiga extra kilon som kroppen lagrat runt om, utan jag mår oförskämt bra också. Ja jag mår varken bra eller har blivit av med mitt fladder fett just nu. Det trillar av sakta och säkert, men jag har gjort en omstart och när man avgiftar kroppen från socker och salt i olika former, så mår man piss ett tag. Men om ett tag kommer jag ha mer energi och magen är mindre uppblåst och mår prima samtidigt som fettet smälter bort.

 

Det här med dieter....har testat ett par och många används under en period för att tappa vikten och sedan återgår man till att leva som man alltid har gjort. Ingen bra kombination då det är det som gjort att man ökat i vikt. Men eftersom vi människor är lata av naturen, är det lätt att ta till genvägar som förenklar till exempel när det gäller maten och att motionera.

 

Nä nu blir det slut på dagens blaj och axeln och ryggen ska få sig en omgång med infrarödvärme och massage.

 

 

Tjong bong

Kommentera

Publiceras ej