Har en dag av att inget behöva göra. Känns fantastiskt skönt. Som arbetssökande har det inte direkt känts skönt någon dag av ingenting. Att vara "ledig" och hemma så att säga blev en skit tråkig vardag som gick ihop till en enda stor sörja. Men nu när jag arbetsprövar kan man faktiskt känna sig ledig. Hur skönt som helst.

 

Har ju dock denna vecka inte jobbat alls på grund av en VAB dag i måndags. Sen har det varit diverse sjukhus besök och utbildningsmässa osv. Hoppas på en jobb dag i morgon. Varför jag hoppas? Jo jag åkte ju på en förkylning trots allt.

 

Pratade med sambon om förkylningar och båda har inte varit speciellt förkylda på ett längre tag. Jag allra minst. Vi tror jag kanske varit förkyld en gång sedan flunsorna och ja, ag som normalt sett har varit förkyld minst en gång per årstid på ett ungefär, tycker det är ju toppen. Men det är ju nästan bara halsen som fått allt. Nyser lite titt som tätt och det är eg bara då jag blir snuvig och det går över rätt fort. Men halsen har haft taggtråd! Inte så jätte farligt ändå utan jaa....som svårt att förklara. Vaknade dock en natt efter jag just somnat i stort sett, av att halsen gjorde något rent fruktansvärt ont liksom öronen. Kunde inte svälja i överhuvudtaget. Alltså jag vaknade av att det gjorde ont! Men efter lite vatten och halstablett funkade det att somna om och på morgonen var det rätt ok. Går runt och små hostar som en lite patetisk dam. Hu hu.....hu hu... Händer som inget alls. En sån där förkylning som inte riktigt bryter ut utan små gnussar på en. Vid promenad dock så känns det att kroppen är ur led. Herregud så jobbigt att gå från parkeringen och in på sjukhuset! Pust stånk och stön! Tror det kan bli lång draget då det liksom bara segar sig fram.

 

Hur som helst, fick gratulera svärmor här i veckan. Hon fyllde år förra veckan eg, men reste bort. Riktigt trevligt med lite rörda tårar för både presang och kort. Lagt ner många timmar på kortet som blev rätt ok. Kul att kunna beröra med ett litet kort.

 

 

 

Nä nu ska jag försöka få in ett inlägg på ett test jag gjort.

 

Tjingeling.

Kommentera

Publiceras ej